Zmiana biura – jak przygotować pracowników?

Biuro w firmie jest to miejsce w którym nasi pracownicy dla nas pracują, więc aranżacja tej przestrzeni powinna być ważna dla każdego pracodawcy. Podczas zmiany biura bez przygotowania pracowników możemy narazić się na utratę pracowników. Jak przygotować pracowników do zmianę biura lub jego aranżacji?

Przygotowania do zmiany

Ludzie są z natury przeciwni zmianom, gdyż mogą one zachwiać poczuciem bezpieczeństwa związane ze znajomym otoczeniem. Aby temu przeciwdziałać powinno się zaangażować pracowników w zmiany, aby poczuli się oni częścią nowego projektu. Nie polega to jednak na dopuszczeniu każdego pracownika do projektu, nad którym pracuje cała grupa projektowa składająca się z różnego typu specjalistów, na przykład do zarządzania nieruchomością lub marketingu. W takim razie jak powinniśmy angażować pracowników?

Zarządzanie zmianą

Ważne jest współuczestnictwo, które polega na wybraniu spośród pracowników kilku osób, które będą łącznikami między projektantami a innymi pracownikami. Łączy się to z kolejnym ważnym elementem, czyli komunikacją. Regularne zapoznawanie pracowników z nowym otoczeniem pozwala na zmniejszenie ich dyskomfortu. Jednak jedną z najważniejszych kwestii jest powierzchnia biurowa, gdyż jej estetyka i dobre warunki znacznie motywują pracowników do lepszej pracy.

Podsumowując

Jeśli przygotujemy pracowników do zmiany otoczenia to znacznie ograniczymy dyskomfort związany ze zmianą ich miejsca pracy. Motywacja i produktywność naszych pracowników wzrośnie jeśli będziemy w dobry sposób zarządzać zmianą nieruchomości.

Ocena czytelników
[Głosów:1    Średnia:5/5]