Telefon firmowy na kartę, czy na abonament?

Operatorzy telefonii komórkowej w Polsce jak i w zasadzie każdym innym kraju mają dzisiaj do zaoferowania wiele interesujących usług, z których skorzystać mogą zarówno osoby prywatne, jak i właściciele firm. Poszczególne oferty różnią się jednak od siebie w pewnym stopniu i różnice te warto znać.

Umowa

Na ogół do wyboru są oferty na kartę lub na abonament. Które rozwiązanie będzie jednak lepsze? Jeśli chodzi o oferty na kartę, to zdecydowanym plusem jest brak umowy. Jeśli z jakiegoś powodu nie będziemy mogli kupić sobie doładowania u danego operatora nic złego się nie stanie. W przypadku abonamentu jesteśmy związani z daną firmą umową (zazwyczaj na okres 24 lub 36 miesięcy). W takiej sytuacji jesteśmy więc zobligowaniu do regularnego płacenia abonamentu.

Oferty z telefonem i bez

Jeśli nie jesteśmy w posiadaniu telefonu komórkowego lub chcielibyśmy po prostu zaopatrzyć się w coś zupełnie nowego, możemy jak najbardziej wybrać ofertę, w przypadku której będziemy mogli liczyć na otrzymanie nowoczesnego urządzenia. Musimy jednak mieć na uwadze, że w przypadku smartfonów lepszych marek, będziemy musieli uiścić na początku odpowiednio wysoką opłatę – od kilkudziesięciu złotych do nawet kilku tysięcy.

Internet

W przypadku oferty dla firm warto jest upewnić się, czy możemy liczyć na parkiet internetu. Nie wszystkie oferty są bowiem w taki pakiet zaopatrzone, a jakby nie było odpowiednio szybkie połączenie internetowe przydaje się osobom prowadzącym własne firmy. Decydując się na firmową ofertę z internetem dobrze jest sprawdzić szybkość danego połączenia (pobierania i wysyłania danych) oraz limit gigabajtów.

Ocena czytelników
[Głosów: 0   Average: 0/5]