Czy ulotki są warte uwagi?

Ulotki są wszędzie, pewnie doskonale o tym wiesz. Gdziekolwiek nie pójdziesz możesz na nie trafić. Skąd się wzięły? Jak możesz wykorzystać je w swojej firmie?

Prawdopodobnie pierwsza na świecie ulotka powstała w 1450 roku. Zamówiona została przez księgarza Leopolda Lauberta, który w ten sposób chciał rozreklamować wydawane przez siebie książki. Temat ten został szybko podłapany przez innych przedsiębiorców, którzy zauważyli potencjał drzemiący w tej formie reklamy. W ten sposób ulotki pozostały z nami do dziś, będąc nośnikiem informacji z bardzo wielu źródeł i dziedziny.

Obecnie rozróżniamy kilka rodzajów ulotek Dzielimy je ze względu na format, rodzaj papieru czy też użyte uszlachetnienia. Ulotki mogą być składane lub nie, najpopularniejszym formatem ulotek są rozmiary  A5 lub A6 ale zdarzają się też bardziej niestandardowe formaty. Wszystko w zależności od zamówienia. Drukowane są na wielu różnych podłożach między innymi kredzie, błysku lub matowych, ale też na papierze offset 90g. Czasami zdarza się, że ulotki są dodatkowo zabezpieczane folią. Dzięki temu, że ulotki mogą być drukowane w tylu parametrach, możesz dowolnie bawić się formą treścią i projektem swojej ulotki! Z pewnością nieszablonowy projekt wyróżni twoją działalność. A co najlepsze, będzie to wyróżnienie niskim kosztem, ponieważ ulotki są jedną z najtańszych form reklamy. Uniwersalność ulotek pozwoli skutecznie reklamować, co tylko zechcesz, za małe pieniądze.

Dlaczego ulotki są skuteczne? Skuteczność ulotek reklamowych potwierdzają badania, z których jasno wynika, że w przeciwieństwie do spamu mailingowego, odbiorcy czytają ulotki, które wyjmują ze skrzynek na listy i są bardziej skłonni do reagowania na ich treści. W przeciwieństwie do innych natarczywych form marketingowych jak chociażby spam. Ulotkę można dotknąć, lepiej poznać, co za tym idzie, zostaje ona zapamiętana przez większość odbiorców. Ponadto, w wielu domach zachowuje się ulotki, które zawierają przydatne informacje takie jak menu i numery telefonów do restauracji oferujących dostawę do domu.

Dobrym sposobem na zostanie z klientem na dłużej po wizycie w twojej firmie, jest zainwestowanie w stojaki na ulotki i odpowiednie wyeksponowanie go. Na przykład prowadząc pizzerie warto na wierzchu umieścić ulotki z menu i z dostawą, tak żeby osoba, która zamówiła u ciebie jedzenie, mogła zamówić do domu. Dzięki temu klient zostaje z tobą na dłużej i skorzysta z twoich usług nawet będąc poza twoim lokalem.

Ocena czytelników
[Głosów: 1   Average: 5/5]