Jaki wpływ będzie miał zakaz handlu w niedziele na sklepy internetowe?

Zakaz handlu w niedziele to duży impuls dla sklepów internetowych. Od marca 2018 zakupy w sklepach internetowych będziemy mogli zrobić tylko w co drugą niedziele. Oznacza to, że nowa ustawa sprzyja jeszcze prężniejszemu rozwojowi e-commerce. Warto podkreślić, że w ostatnich latach e-handel zyskał szerokie grono zwolenników. Coraz częściej decydujemy się na zakupy online, porzucając możliwość dokonania zakupu w sklepie stacjonarnym. Teraz kiedy będzie ona ograniczona, jeszcze więcej klientów dostrzeże zalety takiej formy zakupów.

Transformacja zachować zakupowych

Jak wynika z sondażu przeprowadzonego przez jeden z portali internetowych, ponad 50% Polaków jest przeciwnych wprowadzenia zakazu handlu w Niedziele. 20% uważa, że powinien on obowiązywać w każdą niedziele, a tylko 10%, że w co drugą niedziele. Jaki to może mieć wpływ na rzeczywistość?

Od kiedy pojawiła się możliwość robienia zakupów przez Internet, wielu Polaków zmieniło swoje preferencje zakupowe. Wygodne, szybkie i ogólnodostępne – takimi zaletami charakteryzują się zakupy internetowe. W momencie zamknięcia sklepów stacjonarnych, trudno będzie większości zmienić swoje przyzwyczajenia, szczególni że mają alternatywne wyjście. Z pewnością więcej osób zainteresuje się zakupami przez Internet.

Rozbudowa internetowego kanału sprzedaży

Już teraz wartość polskiego rynku e-commerce wynosi ok. 36-40 mld złotych, a tendencja jest wzrostowa. Tempo rozwoju sprzedaży online najprawdopodobniej zostanie zwiększone na skutek wprowadzonego zakazu handlu w niedziele. Dla e-sprzedawców oznacza do brak konkurencji ze strony sklepów stacjonarnych aż przez jeden dzień w tygodniu, to dużo! Sklepy stacjonarne nie chcą jednak na to pozwolić, dla nich oznacza to stratę klientów i mniejsze zyski, dlatego zastanawiają się na prowadzeniu sprzedaży również drogą internetową. W Internecie zakupy można robić przez całą dobę, płatności obsługiwane są przez takie serwisy, jak przelewy24.pl, które nie są „zamykane” o konkretnych godzinach. Wszystko wskazuje na to, że e-commerce jeszcze mocniej rozwinie skrzydła.

Ocena czytelników
[Głosów:0    Średnia:0/5]