Techniki relaksacji w biurze

Wykonywanie pracy bardzo często wiąże się z dużą ilością stresu, który bywa obciążający dla organizmu. Może on doprowadzić do wielu poważnych schorzeń, w tym również do problemów z mięśniem sercowym. Na takie zagrożenia narażone są głównie osoby decyzyjne, zajmujące wysokie stanowiska w firmie. Jeszcze do niedawna choroba wieńcowa określana była „chorobą dyrektorów” – właśnie z powodu występowania jej głównie w przypadku osób podejmujących ważne decyzje i żyjących pod presja czasu. Obecnie na takie problemy narażone są wszystkie osoby, nawet pracownicy niskiego szczebla. Dlatego tak ważne jest, aby w trakcie wykonywania pracy znaleźć chwilę wytchnienia i przeznaczyć ją na relaksację.

Kontrola oddechu

Kontrolowanie oddechu jest jedną z najprostszych technik pozwalających na uspokojenie się i zminimalizowania wpływu stresu na organizm. Oddychamy przez noc i bierzemy głębokie wdechy, aby po niedługim czasie miarowo wypuścić powietrze z płuc. Ćwiczenie warto powtarzać kilka razy w ciągu zmiany. Możemy wykonywać ją w każdym miejscu, również na miejscu wykonywania pracy.

Od pracy trzeba robić sobie przerwy (pixabay.com)

Od pracy trzeba robić sobie przerwy (pixabay.com)

Kinezjologia

Jest to jedna z metod terapii, która pozwala na pobudzenie mózgu oraz układu nerwowego. Zalecana jest osobom przemęczonym i niezdolnym do pracy z pełnią swoich możliwości. Polegają one na wykonywaniu serii prostych ćwiczeń ruchowych.

Medytacja

Metoda znana już od czasów antycznych. Polega ona na wyciszeniu, skupieniu się na oddechu. Dzięki temu jesteśmy w stanie uchwycić naturalny rytm swojego ciała. Harmonizacja pozwala na redukowanie stanów stresowych, pozbywanie się napięcia. Ważne jest, aby odganiać od siebie myśli, starając się koncentrować jedynie na swoich własnych odczuciach.

Ocena czytelników
[Głosów:0    Średnia:0/5]

1 komentarz

  1. Jack Garda

    szkoda, że pokoje relaksacyjne nie są standardem w polskich biurach. na zachodzie wygląda to już nieco inaczej, jest mniejsza presja w pracy i więcej czasu dla siebie.