Skąd pozyskać ruch do sklepu internetowego?

Powodem dla którego większość początkujących sklepów internetowych bankrutuje jest między innymi brak wystarczającego ruchu. Od niego wszystko się zaczyna. W przypadku jego niewystarczającej ilości nie ma mowy nie tylko o rozwoju sklepu, ale nawet o jego przetrwaniu. Dlatego pierwszym pytaniem, jakie powinniśmy sobie zadawać na początku działalności – a nawet jeszcze przed jej rozpoczęciem – to: w jaki sposób będziemy generować ruch?

Sklep internetowy to nie sklep tradycyjny

W przeciwieństwie do sklepów tradycyjnych sklep online jest pracą na liczbach i ich analizie z różnych źródeł. Dla przedsiębiorcy niezwykle ważne są takie dane, jak:

  • wskaźniki konwersji,
  • badanie ROI,
  • zachowania klientów,
  • czy zliczanie użytkowników i znacznie więcej.

Nawet najbardziej atrakcyjnie wyglądający sklep internetowy, nie utrzyma się na rynku, jeśli nie będzie posiadać stałych klientów. A aby takich mieć, niezbędne jest dobranie odpowiednich źródeł do ich pozyskiwania. Organiczne działania niestety tylko w niewielu przypadkach są w stanie przyciągnąć ruch na stronę we właściwej wielkości. Jednak, aby osiągnąć sukces za zwiększenia ruchu na witrynie, trzeba zwyczajnie zapłacić.

Źródła ruchu na stronie internetowej

Sklepy dążą do tego, aby ruch na stronie pochodził z różnorodnych źródeł. Dzięki temu istnieje mniejsza szansa na jego zachwianie, a tym samym rośnie rentowność firmy i nie obserwuje się dużych skoków w obrotach. Mała liczba kanałów do pozyskiwania klientów może być „gwoździem do trumny” dla naszego biznesu.

W przypadku, gdy proces sprzedaży jest długi i zawiły, warto jest prześledzić jego ścieżkę za pomocą Google Analytics. Narzędzie pokaże nam, w jaki sposób użytkownicy docierali na naszą stronę. Czy wchodzili na nią z wyszukiwarki, linka, czy też bezpośrednio trafiali na landing page. Analiza ich zachowań pozwoli nam dostrzec luki w marketingu strony internetowej: wzmocnić jej słabe strony i przyglądać się z większą atencją tym, w którym idzie naszemu sklepu całkiem dobrze. Warto też przeczytać: Jak zwiększyć sprzedaż w sklepie internetowym? aby dowiedzieć się więcej na temat marketingu sklepu internetowego.

Ocena czytelników
[Głosów:2    Średnia:5/5]