Opłata weryfikacyjna przy przyznawaniu pożyczki

Procedura przyznania pożyczki przez internet jest zazwyczaj bardzo szybka, ponieważ wszystkie zbędne formalności ograniczone są do minimum. Chociaż czas przyznania pożyczki jest krótszy niż w bankach, to i tak niekiedy trzeba poczekać nawet kilka dni na przelew. Uzależnione jest to przede wszystkim od liczby wniosków do rozpatrzenia przez pożyczkodawcę, a także od wybranego sposobu weryfikacji wniosku. Najczęściej firmy pożyczkowe korzystają z opcji opłaty weryfikacyjnej lub rozmowy telefonicznej.

Podstawowym celem weryfikacji klienta jest zapewnienie bezpieczeństwa obu stron umowy – zarówno pożyczkodawcy, jak i pożyczkobiorcy. Jest to szczególnie istotne ze względu na oszustów, którzy wyłudzają dane osobowe w celu wzięcia pożyczki. Innym celem weryfikacji klienta jest analiza zdolności kredytowej, która pozwala na ocenę, tego czy wnioskodawcę będzie stać na spłatę zobowiązania.

Opłata weryfikacyjna a przyznanie pożyczki

Jedną z częstych metod weryfikacji klientów przy przyznawaniu pożyczki jest opłata weryfikacyjna, która ma na celu potwierdzić zgodność danych osobowych z wniosku z danymi konta bankowego. Jest to powszechne stosowana metoda przy zaciąganiu szybkiej pożyczki. Należy jednak pamiętać o tym, że proces weryfikacji jest zakończony dopiero wtedy, gdy przelana kwota zostanie zaksięgowana na koncie pożyczkodawcy. Przelew weryfikacyjny jest jednorazową opłatą w wysokości symbolicznej złotówki. Poza tym ta forma weryfikacji danych osobowych pozwala na wielokrotne zaciąganie pożyczki w tej samej firmie.

Inne metody weryfikacji klienta przy zaciąganiu pożyczki

Firmy pożyczkowe stosują również inne metody weryfikacji danych osobowych, wśród najpopularniejszych można wymienić:

  • weryfikację za pomocą dowodu osobistego – niektóre firmy wymagają tylko wpisania danych z dowodu w odpowiednie rubryki. Jednakże w celu dokładniejszej weryfikacji prawdomówności klienta coraz częściej stosowaną praktyką jest prośba o przesłanie skanu dowodu osobistego,
  • weryfikację telefoniczną – po wypełnieniu wniosku i podaniu numeru telefonu konsultant danej firmy pożyczkowej kontaktuje się z klientem w celu zweryfikowania danych z dowodu osobistego,
  • weryfikowanie prawdomówności klienta w bazach dłużników – jest to powszechne rozwiązanie, które ma służyć przede wszystkim ocenie zdolności kredytowej klienta. Dzięki temu firma pożyczkowa sprawdza wysokość dotychczasowych zobowiązań finansowych klienta, a także czy ewentualnie ma lub miał w przeszłości problemy ze spłatą zaciągniętych kredytów i pożyczek. Zazwyczaj pożyczkodawcy korzystają z rejestrów dostępnych na stronie: Biura Informacji Kredytowej (BIK), Biura Informacji Gospodarczej, Krajowego Rejestru Długów oraz Związku Banków Polskich.
Ocena czytelników
[Głosów:0    Średnia:0/5]