Co możesz zrobić, aby poznać zachowania swoich klientów?

Kluczem do zwiększenia sprzedaży jest poznanie zachowań zakupowych klientów. W tym celu przedsiębiorcy korzystają obecnie z szeregu narzędzi, które pozwalają im na pozyskanie kluczowych informacji o konsumentach i wykorzystanie ich podczas tworzenia kampanii marketingowych.

Trafienie w gusta klientów to podstawa, jeśli firma chce liczyć na dobre zyski. Niestety, działania na oślep mogą przynieść w tym przypadku całkowicie odwrotny efekt. Zatem niezależnie od wielkości firmy oraz od jej branży ważne jest bliższe poznanie grupy docelowej – tych klientów, którym chcemy ofertować swoje produkty oraz usługi.

 

Poznanie zachowań klientów jest możliwe zarówno z wykorzystaniem specjalistycznych badań prowadzonych w tym właśnie zakresie, jak również z użyciem podstawowych, ale również efektywnych narzędzi dostępnych także za darmo.

 

Bądź bliżej swoich klientów

Już samo bycie blisko klientów pozwala nam na łatwiejsze sformułowanie odpowiedzi na pytanie – czego oczekują?

 

Dzisiaj to jeszcze łatwiejsze, ponieważ do dyspozycji posiadamy także internet, w tym media społecznościowe. To właśnie one pełnią obecnie bardzo ważną rolę w badaniu oczekiwań i potrzeb klientów, a także pozwalają na łatwiejsze dopasowanie oferty do ich wymagań.

 

Zainwestuj w specjalistyczne badania klientów

Firmy często decydują się również na pogłębione badania klientów mające na celu określenie ich zachowań oraz preferencji.

 

Pozwalają one na określenie, czy oferta firmy pokrywa się z oczekiwaniami grupy docelowej, a także pozwalają na tworzenie profili klienta dla konkretnych produktów czy usług. Specjalistyczne badania, chociaż kosztowne, są jednak bardzo pomocne w tworzeniu ofert.

 

Bazuj na lojalności

Ciekawym rozwiązaniem wspierającym poznawanie zachowań klientów jest także wykorzystanie programów lojalnościowych, na przykład za pośrednictwem ZenCard. To nowoczesne narzędzie automatyzacji marketingu, które pozwala na zapisywanie danych klientów, rozpoznawanie powracających klientów i dopasowywanie kampanii do ich oczekiwań.

 

Dzięki wprowadzeniu ZenCard możliwe jest lepsze zrozumienie zachowań klientów, zachęcenie ich do kolejnych wizyt przez personalizację ofert, a także budowanie długotrwałych, owocnych relacji z klientami, co przekłada się na zwiększenie obrotów firmy.

 

Ocena czytelników
[Głosów:0    Średnia:0/5]